AgroPolitika https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

utorak, 25.06.2013.

U HRVATSKOJ NITKO NE ŽELI OTKUPITI SVINJE!



OD 1. SRPNJA IZVOZ ŽIVIH SVINJA
NA EU TRŽIŠTE


Prema priopćenju glasnogovornika Ministarstva poljoprivrede u Bruxellesu je, na zasjedanju Stalnog odbora za lanac prehrane i zdravlje životinja jednoglasno 21.6. usvojen prijedlog prema kojem će Hrvatskoj, od 01. srpnja tekuće godine, biti omogućen izvoz živih svinja na zajedničko EU tržište. Odluka će biti potvrđena danom pristupa RH Europskoj uniji, te odmah potom i stupiti na snagu.

Usvajanje ovog prijedloga konačan je rezultat sustavne provedbe opsežnih mjera koje Ministarstvo poljoprivrede tijekom niza godina provodi u sklopu programa kontrole i suzbijanja klasične svinjske kuge na području RH, na populaciji domaćih i divljih svinja. Sukladno EU standardima, od 2005. godine zabranjeno je cijepljenje svinja protiv klasične svinjske kuge, a posljednji slučajevi pojave bolesti, kako u domaćih tako i u divljih svinja, zabilježeni su još početkom 2008. godine. Rezultati programa predočeni Europskoj komisiji su potvrdili da je bolest posljednjih godina na području RH pod punom kontrolom.
Rizik od ponovne pojave bolesti, prvenstveno u populaciji divljih svinja i dalje postoji u dijelu pograničnog prostora prema Bosni i Hercegovini te Srbiji, zbog mogućnosti međusobnog kontakta divljih životinja u lovištima na tom području. Iz tog razloga, za mogućnost izvoza domaćih svinja podrijetlom iz Karlovačke, Sisačko-moslavačke, Brodsko-posavske i Vukovarsko-srijemske županije bit će propisani dodatni uvjeti testiranja prije stavljanja u promet dok će s područja ostalih županija izvoz živih svinja biti omogućen bez ikakvih ograničenja.

Nakon dobivanja dozvole za prodaju svježeg svinjskog mesa i proizvoda od svinjskog mesa, krajem prošle godine, ovom Odlukom uklonjena je i posljednja prepreka pred domaćim proizvođačima po pitanju ulaska na zajedničko EU tržište.
Ministarstvo poljoprivrede nastavit će s provedbom programa nadzora i kontrole klasične svinjske kuge, s naglaskom na kontroli populacije divljih svinja u pograničnim lovištima te razvojem suradnje s veterinarskim službama Bosne i Hercegovine i Srbije, ali i nastavkom suradnje s lovačkim organizacijama s područja RH – piše u priopćenju Ministarstva poljoprivrede.


STJEPAN KUŠEC, PREDSJEDNIK SREDIŠNJEG SAVEZA
UDRUGA UZGAJIVAČA SVINJA :

U HRVATSKOJ NITKO NE ŽELI OTKUPITI SVINJE


O stanju u svinjogojstvu kraće sam razgovarala sa Stjepanom Kušecom, predsjednikom središnjeg saveza Udruga uzgajivača svinja RH iz sela Kusijevac kod Križevca, koji također ima farmu svinja.

- Koliko po vašim saznanjima RH ovoga trenutka ima svinja za izvoz?
Riječ je o slijedećem: problem je u tome što mnogi ne razumiju što se u Hrvatskoj događa.Proizvodnja svinja u Republici Hrvatskoj se sustavno uništava, ciljano, posljednjih pet i više godina, gdje je pao broj krmača sa 200 000 komada na 80 000 komada.

- Kako se proizvodnja uništava?
Uništavalo se tako da je uvoženo svinjsko meso i prerađevine od svinja puno puta i upitne kvalitete, a s druge strane, pravila koja su vrijedila za korištenje mesa, karikiram mjesec, dva, tri, nisu bila ona ista koja su vrijedila u zemljama EU niti u to vrijeme u Hrvatskoj. Dakle svinjogojci su propadali i propadaju dan danas. Zbog cikluse proizvodnje vrlo je teško govoriti koliko je u kojem momentu za isporuku svinja, ako je riječ o tovnim svinjama. Ako je riječ o krmačama koje bi trebale biti cilj i osnova svinjogojske proizvodnje, onda je to cirka 80 000 komada. A što se tiče tovljenika mi smo na nivou godine prema pokazateljima zapisnika ili vođenja kontrole na liniji klanja proizveli oko milijun svinja u RH, ali od toga broja najmanje 30-40% odojaka je bilo iz uvoza. To znači da je uništena svinjogojska proizvodnja preko polovice u RH. Drago mi da je u Bruxellesu donijeta odluka prema kojoj će od od 01. srpnja ove godine biti omogućen izvoz živih svinja hrvatskih proizvođača na zajedničko EU tržište, što danas još nije operativno. No drago je proizvođačima znati da bi kao hrvatski proizvođači mogli sudjelovati na tom zajedničkom tržištu koje se zove Europa. Ne da mi imamo abnormalne količine svinja za izvoz, nego mi imamo visoku kvalitetu svinja, pa ćemo ponuditi naše svinje. Jer u RH, u ovom momentu kao što je danas (25. 6. 2013) kao što je prošli tjedan, ne živimo od te priče da proizvodimo, već možda samo 35-40% dostatnosti, a da sada u Hrvatskoj nikome ne možemo prodati niti jednu svinju. To vam odgovorno tvrdim jer ja imam za prodaju nekih 450-500 svinja. Ponudio sam ih svim mogućim kupcima u Hrvatskoj i nitko ne želi kupiti svinje. To i dalje dokazuje da se radi o sustavnom uništavanju hrvatskog svinjogojstva.
I kada bi ja imamo danas otvorene ruke da bi svinje mogao ponuditi nekoj zemlji u Europi, ponudio bi i najvjerojatnije prodao te svinje. Ali ja to još ne mogu. Nije još to gotovo, ali čuti ćemo, pa makar ću moći ponuditi svinje. Jer znate, svinja nije štanga od željeza. Ona kada dođe na određenu kilažu, ona mora ići na klanje. Svinja se ne može hraniti u beskonačnost, kao u bravariji gdje kupite tonu željela i radite od tog željeza proizvod godinu, dvije, tri. Željezo može čekati, svinja ne može čekati.

- Koliko čekate na prodaju svinja izvan granica Hrvatske?
Prodaju svinja izvan Hrvatske čekamo već najmanje dvije godine. Zato jer pred dvije godine, Hrvatska je mojoj procjeni bila slobodna i od svinjske kuge i od drugih bolesti koje su u izričaju bile predmet problema za izvoz.

_Jeste li svoje svinje pokušali ponuditi koncernu Agrokor?
Jesam!Ponudio sam moje svinje prošloga tjedna!Svinje su prve kvalitete.

- Koliko kilograma svinje sada teže?
One su sada oko 120 kg. Nekakva normala težine u Europi je od 115-120 kg.

-I što su vam odgovorili na vašu ponudu ?
Odgovorili su mi da ne trebaju svinje jer da imaju svojih svinja.
Nudio sam svinje Gavriloviću.

_ Kakav je bio odgovor Gavrilovića?
Isto to, da ne trebaju moje svinje jer imaju svojih svinja!

- Kome ste još ponudili otkup?
Mnogim manjim klaonicama od Istre, Dalmacije, Zagorja, okolice Zagreba!

- Što zaključujete na temelju tog posljednjeg iskustva da nudite svinje velikim i malim tvrtkama, a nitko ih ne želi otkupiti?
Ja naslućujem, ali ne mora biti da je to 100% točno. Neće kupovati svinje, čekaju 1.7. kada će uzeti hladnjače i otići u Hamburg u luku ili negdje drugdje i natovariti robu bez problema, neće im trebati nikakve dozvole ni ministarstva ni države, ni komore. Sigurno će sada mnogi otkupljivači pohrliti na odredišta Europe, ali sigurno neće pohrliti tamo gdje je svinja friško zaklana, kao što bi bila svinja u Hrvatskoj.

- Što ćete sada učiniti sa svojim svinjama koje zbog njihove težine treba što prije
prodati?

Neznam što mi preostaje. Ja gledam u zrak u nebo! Preostaje mi ponuditi svinje na europsko tržište, ali onda kada ću moći. Ali je pitanje koliko će tada biti teške. S druge strane pitanje je da li ću ih uopće moći prodati po nekoj odgovarajućoj cijeni. Ali vidite što se tu još događa. Na određenu kvadratu boksova u farmama stavlja se određeni broj svinja i planira da će u tom prostoru svinje biti izvjesni broj dana, do izvjesne težine. No kada dođe situacija kakva je sada, da su svinje dosegle kilažu i da nemaju mjesta, svinje treba premještati u dodatne prostore što znači jedno dodatno opterećenje.Ali to je ono s čim se u Hrvatskoj susrećemo. Što će biti iza 1.7. neznam, ali ni prodavanje svinja u Srbiju, Bih i Crnu Goru, to navodno više neće biti lako i jednostavno moguće. Tako ako generalno gledamo , mi svinjogojci u RH smo osuđeni na propast. I to nije dobro.

- Prema vašim saznanjima, kada RH uđe u ERU, da li vi proizvođaći svinja ima sve potrebne dozvole u skladu sa zakonom, da li je sve spremno i uređeno za proceduru izvoza svinja? Hoćete li vi naprimjer već 7.7. moći izvesti svoje svinje u Austriju ili Italiju, i kako će to fizički na terenu teći? Vi naime nemate vremena, jer vaše su svinje po kilaži već velike?
Ja o tome što govorite neznam ništa. Pokušao sam pitati, ali odgovor mi jer bio „ sve će se znati iza 1.7.“
I meni preostaje gledjući u nebo čekati 1.7. i vidjeti što bude. A u dijelu svoje proizvodnje nisam popunjen, bojim se da to punim i da to dalje hranim i tovim, jer neznam što će se dogoditi. Nikada nisam manje znao nego što danas znam. Jako sam iznenađen s ovim što je smanjena ili obustavljena potražnja za svinjama u ovom vremenu pred ulazak u EU.

- Situacija kakva je kod vas, takva je kod svih proizvođača koji imaju svinje, predpostavljam ?
Da, ima ljudi koji su u boljoj, ali i onih koji su u teškoj situaciji. Mnogi su se zadužili u bankama i ne mogu otplaćivati kredite, mnogi prodaju i kuće i imanja. A sve je to zato što se odgovorno na nivou države ne prati što se u svinjogojstvu u RH događa. Mnogi su pratili kako se mogu obogatiti preko noć uvozeći svinjsko meso puno puta upitne kvalitete.

- Što je sa izvozom na more u hotele? Da li je organizirano isporuka mesa poljoprivrednih proizvođača u turističke centre na Jadranu ?
Ne. Bez obzira što mi govorimo - Plavo zelena Hrvatska - ona tržišno nije povezana. Hoteli od Udruga kao ni pojedinaca ne žele kupovati. U hotelima se jede nešto drugo.

25.06.2013. u 23:47 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< lipanj, 2013 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Travanj 2024 (32)
Ožujak 2024 (33)
Veljača 2024 (32)
Siječanj 2024 (31)
Prosinac 2023 (33)
Studeni 2023 (31)
Listopad 2023 (32)
Rujan 2023 (31)
Kolovoz 2023 (31)
Srpanj 2023 (27)
Lipanj 2023 (26)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (19)
Ožujak 2023 (35)
Veljača 2023 (26)
Siječanj 2023 (28)
Prosinac 2022 (31)
Studeni 2022 (28)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (21)
Kolovoz 2022 (17)
Srpanj 2022 (28)
Lipanj 2022 (28)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (26)
Ožujak 2022 (32)
Veljača 2022 (28)
Siječanj 2022 (28)
Prosinac 2021 (29)
Studeni 2021 (12)
Listopad 2021 (30)
Rujan 2021 (28)
Kolovoz 2021 (33)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (30)
Svibanj 2021 (31)
Travanj 2021 (34)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (33)
Studeni 2020 (30)
Listopad 2020 (31)
Rujan 2020 (30)
Kolovoz 2020 (29)
Srpanj 2020 (30)
Lipanj 2020 (32)
Svibanj 2020 (28)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga AgroPolitika

Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU


----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.


GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.


Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836

Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.

Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.

Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200


Dana 1. 1. 2017. godine:

broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747




S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.

Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.

Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .

NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec



Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr

----------------------------------------

Linkovi

MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva


BROJAČ PREGLEDA

page visitor counter
who is online counter blog counter

BROJAČ POSJETA

page visitor counter
who is online counter blog counter