AgroPolitika https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

petak, 09.10.2015.

PROIZVODIM SAMO ONO ŠTO MOGU PRODATI


KATA MILOVIĆ , VLASNICA OPG-a EKOLOŠKE PROIZVODNJE:

“ZA VRIJEME RECESIJE OD EKOLOŠKE PROIZVODNJE SE NE MOŽE ŽIVJETI
JER KUPAC NEMA NOVCA”


Na 2. Ekološkom Sajmu u Čazmi, u Bjelovarsko bilogorskoj županiji, 12. i 13.rujana upoznala sam vlasnicu OPG-a Katu Milović iz Velike Pisanice koja ekološki proizvodi hranu na svom imanju i jedna je od tridesetak članova Udruge Eko kultura. Prema tvrdnjama dugogodišnjih članova Eko kultura je prva ekološka Udruga osnovana u Hrvatskoj i ove godine obilježava 15 godina postojanja.

- Možete li se prisjetiti kako je nastala Udruga Eko kultura i kako ste vi postali članica te udruge?
- U udrugu sam se uključila 2000 ili 2001. Već 2002., u siječnju je počela edukacija za ekološku poljoprivrednu proizvodnju i na toj edukaciji na koju sam došla preko Zavoda za zapošljavanje grada Bjelovara bilo je više od 120 osoba. A do danas nas je ostalo raditi tek 15-estak.Neki su i umrli, a mnogi odustali od ekološke proizvodnje. Prije toga bila sam članica Udruge žena kojoj je predsjednica bila gospođa Terezija Nakany. Nas 10 se iz Udruge žena uključilo u ekološku proizvodnju udruge Eko kultura. Od tih deset osoba ostalo je u proizvodnji četiri. Te četiri imaju ekološki certifikat, a jedna od njih sam i ja. I do dan danas radim na ekološkoj poljoprivredi i normalno moji proizvodi imaju ekološki certifikat.

Image and video hosting by TinyPic (fotka m.zouhar zec)
Na stolu su prerađevine koje je uzgojila Kata Milović na ekološki način, a koje nakon prerade imaju dodanu vrijednost." Imam kašu od jabuka, đem od marelice, marmeladu od jošte i mušmule, što je malo neobično, ali volim izazove, imam suhu jabuku, svježi bijeli luk i luk kozjak, grahove, kuhanu rajčicu, kaša od rajčice"- nabrojila je vlasnica OPG-a Kata Milović.

- Što sve proiozvodite?

-Moje gospodarstvo je zaokruženo u ekološkoj proizvodnji, a to znaći da imam uzgoj životinja, a imam ovce, ratarske kulture, a to su zob i kukuruz što životinje jedu, livade za sjenažu i povrtlarstvo. Cijelo gospodarstvo je bilo konvencionalno, međutim izašao je zakon da se ne može usporedo voditi konvencionalna i ekološka proizvodnja. Ako već je, onda ne mogu biti iste kulture. I zato sam ja odlučila, zemlju koja nije bila u ekološkoj proizvodnji suprug i ja smo prodali i nemamo je više. Moje gospodarstvo je cijelo ekološko. Životinje držimo radi stajnjaka koji je gnojivo, a janjići se prodaju, ratarske culture su za ishranu žiovotinja, livade također za životinje, a povrtlarske kulture za nas i za prodaju.

-Koje je veličine vaš OPG sa površinama koje obrađujete?
-Obrađujemo 3 hektara točnije 33,300 metara kvadratnih.

- Možete li živjeti od ekološke poljoprivrede, odnosno od prodaje proizvoda ekološki proizvedenih?

- Reći ću Vam svoje mišljenje po mom iskustvu a iza toga stojim; u ekološkoj poljoprivredi se možete naraditi, živjeti ćete nekako, ali čak ni solidno nećete živjeti.Nećete. Puno treba rada, truda. Sada za vrijeme recesije od ekološke poljoprivrede se ne može živjeti, jer kupac nema novaca, nema prodaje. Dok recimo 2008., 2009., pa ćak i 2010., godine to su bile godine da smo mi bili presretni. Radila sam za Biovegu do 2012., godine. Nama je roba išla u prodaju tri puta tjedno. Imala sam 29 vrsta povrća.To je bilo super. Bili smo presretni. Članica sam i udruge na nivou Hrvatske , imali smo eko manifestacije na Trgu Bana Jelačića. Roba se vozila sa kombijima.I prodalo se sve u roku dva dana.

-Kako koristite gnojivio na gospdarstvu? Pojasnite ekološki način proizvodnje na gospodarstvu koje je ekološki zaokruženo kao vaše?
Zaokruženo gospodarstvo je kada ćete u ekološkoj proizvodnji imati prvenstveno neku životinju, ja imam ovce, koju ćete hraniti ekološkom hranom. To znaći netko Vas mora pratiti i kontrolirati, a to je kontrolna stanica. Llivada ide za sijeno i za zeleni otkos, za ono što će životinja jesti. A ratarske kulture koje imam su žitarice , zob i kukuruzu, jer to ovca jede. To je ovčarstvo- životinja koja se na ekološki način lijeći i hrani. Njezin stajnjak je u ekološkoj poljoprivredi dozvoljen i biti će opet upotrebljen za uzgoj žitarice kao ratarske kulture, odnosno za uzgoj povrća. Životinju treba hraniti na ekološki način da bi se mogla uzgojiti hrana i za nju i za čovjeka .

-Koliko članova ima vaše domaćinstvo?
-U domaćinstvu smo suprug i ja, dva sina, jedna snaha i unučica Ja radim sve što se radi ručno na gospodarstvu, suprug radi sa mehanizacijom, sinovi su zaposleni, snaha također.Imam jednu rođaku koja mi pomaže. A u ona lijepa vremena koja sam spomenula imala sam, na selu se to kaže – težake. Kukuruzu smo okapali na ruke, ljudi su bili moji radnici, imala sam prodaju i mogla sam ih platiti. Sada takve prodaje proizvoda više nema. Sada moram obrađivati strojno. Posadim kukuruz, a peti dan već idem sa kultivatorom uništavati korov.

- Podrazumijeva li ekološka poljoprivreda obradu iskljućivo ručno ili je i obrada strojem dozvoljena?
- Za sada još to nije propisano. Ali zbog ekološkog zagađenja možda će u budućnosti obrada strojevima biti ograničena, to ćemo vidjeti.

-Gdje prodajete svoju ekološki proizvedenu poljoprivrednu robu ?
- Moram vam reći da sam u posljednjioh 13 godina proputovala dio HrvatskU odlazeći sa robom na ekološke specijalizirane sajmove . Tamo gdje se prodaje konvencionalno proizvedena roba, nije dobra prodaja za nas ekološke proizvođače, jer onda mi tu gubimo. Njihova je roba ipak nešto jeftinija. Bila sam na manifestacijama od Čakovca do Dubrovnika. I kroz sve te godine stekla sam određene kupce koji mi dolaze kući i prodaja se odvija na gospodarstvu na obiteljskom pragu, kako je i dozvoljno. Budući da imam ovce i janjiče, kupci mi već poslije Nove godine telefoniraju raspituju se ima li koji janjić, kada si mogu planirati kupnju. Znaći do kraja četvrtog mjeseca odu janjići, a ja gledam još pomalo da si svega toga još sačuvam, pa po tekućoj godini prodam još nešto povrća. I tako se sada održavamo u ovo vrijeme recesije. Ja radim smišljeno i planski. Neću proizvoditi više, ako ne mogu prodati. Proizvodim samo ono što mogu prodati. I zato svake godine, nakon Nove godine , radim plan rada i proizvodnje za tekuću godinu, da nemam viškova. A viškovi su s mukom uzgojeni i onda bi bili bačeni .
autorica Margareta Zouhar Zec

Image and video hosting by TinyPic (fotka m.zouhar zec)

Prijateljice, istomiošljenice i radnice na ekološkoj poljoprivredi Kata Milović i Terezija Nakany.

09.10.2015. u 09:05 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< listopad, 2015 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Travanj 2024 (30)
Ožujak 2024 (33)
Veljača 2024 (32)
Siječanj 2024 (31)
Prosinac 2023 (33)
Studeni 2023 (31)
Listopad 2023 (32)
Rujan 2023 (31)
Kolovoz 2023 (31)
Srpanj 2023 (27)
Lipanj 2023 (26)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (19)
Ožujak 2023 (35)
Veljača 2023 (26)
Siječanj 2023 (28)
Prosinac 2022 (31)
Studeni 2022 (28)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (21)
Kolovoz 2022 (17)
Srpanj 2022 (28)
Lipanj 2022 (28)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (26)
Ožujak 2022 (32)
Veljača 2022 (28)
Siječanj 2022 (28)
Prosinac 2021 (29)
Studeni 2021 (12)
Listopad 2021 (30)
Rujan 2021 (28)
Kolovoz 2021 (33)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (30)
Svibanj 2021 (31)
Travanj 2021 (34)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (33)
Studeni 2020 (30)
Listopad 2020 (31)
Rujan 2020 (30)
Kolovoz 2020 (29)
Srpanj 2020 (30)
Lipanj 2020 (32)
Svibanj 2020 (28)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga AgroPolitika

Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU


----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.


GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.


Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836

Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.

Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.

Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200


Dana 1. 1. 2017. godine:

broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747




S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.

Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.

Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .

NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec



Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr

----------------------------------------

Linkovi

MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva


BROJAČ PREGLEDA

page visitor counter
who is online counter blog counter

BROJAČ POSJETA

page visitor counter
who is online counter blog counter